Parodos

Pradžia  |  Lankytojams  >  Parodos  >  FLORENCIJA RENESANSO IR BAROKO LAIKAIS. Tapyba iš fondo Cassa di Risparmio di Firenze ir banko CR Firenze kolekcijų

FLORENCIJA RENESANSO IR BAROKO LAIKAIS. Tapyba iš fondo Cassa di Risparmio di Firenze ir banko CR Firenze kolekcijų

2018 m. liepos 6–spalio 7 d.
Valdovų rūmai

 |  Edukacija  |  Renginiai

Nacionaliniame muziejuje Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose rengiama tarptautinė paroda „Florencija Renesanso ir Baroko laikais. Tapyba iš fondo Cassa di Risparmio di Firenze ir banko CR Firenze kolekcijų“ kultūrinei visuomenei, jaunuomenei ir užsienio svečiams pristato unikalų europinės dailės paveldą – XV–XVIII a. garsių Florencijos dailininkų tapybos darbų rinkinį, papildytą XIX a. šio miesto vaizdais. Paroda atidaroma ypatingu metu – Lietuvai švenčiant valstybingumo atkūrimo šimtmetį ir visuomenei atveriant atkurtus Valdovų rūmus. Ši paroda vyksta naujose, lankytojams dar nematytose erdvėse – 500 kv. m užimančiame moderniame Parodų centre, kuriame nuo šiol bus eksponuojamos reikšmingos nacionalinės ir tarptautinės parodos. Tai inauguracinė šio Parodų centro tarptautinė paroda.

Į 2018 m. liepos 6 d. atveriamą parodą iš Florencijos, Renesanso gimtinės, atkeliauja išskirtinės meninės vertės kūriniai, primenantys ypatingą šio Toskanos miesto reikšmę ne tik Italijos, bet ir viso pasaulio kultūros bei dailės raidai. Šių ir kitų garsių Renesanso bei Baroko dailininkų, jų mokyklų atstovų ar aplinkos menininkų darbų yra buvę ir mūsų valdovų, didikų kolekcijose, tik jos, deja, buvo išgrobstytos ir išsklaidytos po pasaulį. Paveikslai ir kūrėjai reprezentuoja laikotarpį, kai Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rūmai Vilniuje buvo aukšto lygio kultūros ir meno centras visos Europos regiono mastu.

Tarptautinėje parodoje rodomų 44 įstabių darbų rinkinys surinktas net iš šešių skirtingų kolekcijų, priklausančių fondui Cassa di Risparmio di Firenze, bankui CR Firenze, Florencijos arkivyskupijai, Florencijos Garbiajai gailestingumo arkibrolijai, Groseto savivaldybei, Maremos archeologijos ir meno muziejui – Groseto vyskupijos sakralinio meno muziejui ir privačiam kolekcininkui, antikvarui bei mecenatui Džanfrankui Lucečiui (Gianfranco Luzzetti). Daugelis čia pristatomų paveikslų iš privačių kolekcijų dar niekada nebuvo eksponuoti net Italijoje, tad ši tarptautinė paroda Vilniuje yra kai kurių kūrinių viešo rodymo premjera. Be abejonės, tai bus svarbus įvykis Europos muziejininkystės istorijoje.

Parodos lankytojai galės susipažinti su pasaulinio garso dailininkų darbais:

  • Mazačo (Masaccio) pasekėjo Beato Andželiko (Beato Angelico, Fra Angelico, tikr. Giovanni da Fiesole, Guido di Pietro, apie 1395–1455);
  • Mikelandželo (Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni) mokytojo Domeniko Girlandajo (Domenico Ghirlandaio, tikr. Domenico di Tommaso di Currado di Doffo Bigordi, 1449–1495) aplinkos dailininko;
  • Rafaelio (Raffaello Sanzio) mokytojo Pjetro Perudžino (Pietro Perugino, tikr. Pietro di Cristoforo Vannucci, apie 1450–1523), kuris pats mokėsi pas Andrėją del Verokją (Andrea del Verrocchio) kartu su Sandru Botičeliu (Sandro Botticelli), Leonardu da Vinčiu (Leonardo da Vinci) ir Domeniku Girlandajumi;
  • Leonardo da Vinčio aplinkos atstovo Džampjetrino (Giampietrino, greič. Giovanni Pietro Rizzoli, kartais vad. Ricci ar Rizzi, 1495–1549);
  • rafinuoto manieristo, pirmojo dailės istoriko ir kritiko, garsiojo veikalo „Žymiausių tapytojų, skulptorių ir architektų gyvenimai“ autoriaus Džordžo Vazario (Giorgio Vasari, 1511–1574);
  • neprilygstamojo Broncino (Agnolo Bronzino) mokinio Alesandro Alorio (Alessandro Allori, 1535–1607);
  • XVII a. Florencijos Baroko tapybos raidą smarkiai paveikusių Sančio di Tito (Santi di Tito, 1536–1603), Čigolio (Cigoli, tikr. Lodovico Cardi, 1559–1613) ir Frančesko Furinio (Francesco Furini, 1600 (ar 1603)–1646);
  • meistriško Baroko sentimentalisto, Toskanos ir Lietuvos diduomenės itin mėgto ir iki šių dienų žinomo populiariausio pasaulyje, Florencijos Pičių rūmuose (Palazzo Pitti) saugomo šv. Kazimiero paveikslo (apie 1670) autoriaus Karlo Dolčio (Carlo Dolci, 1616–1686);
  • su Salvatoro Rozos (Salvator Rosa) ir Ambrodžijaus Borgonjonės (Ambrogio Borgognone) mokyklomis susijusio, Abiejų Tautų Respublikoje gimusio dailininko Pandolfo Reskio (Pandolfo Reschi, 1643–1699);
  • Medičių dvare dirbusio garsaus auksakalio Masimiliano Soldanio Bencio (Massimiliano Soldani Benzi, 1656–1740) ir kt.

 

Rėmėjai

MECENATAS

PAGRINDINIAI RĖMĖJAI

Projektą iš dalies finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

                            

RĖMĖJAI

       

Stefa Alšėnaitė-Urban (JAV),
remianti tėvelio Stasio V. Alšėno atminimui

Liudvikas Taliunevičius

INFORMACINIAI RĖMĖJAI

       

 

Atnaujinta
2018-10-03
Pradžia  |  Lankytojams  >  Parodos  >  FLORENCIJA RENESANSO IR BAROKO LAIKAIS. Tapyba iš fondo Cassa di Risparmio di Firenze ir banko CR Firenze kolekcijų